המרכז הישראלי לטיפול בסחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאב

סובלים מחוסר שיווי משקל וסחרחורת?
עזרו לעצמכם עכשיו!
צרו קשר בטלפון 052-3524311
או דרך הווטסאפ

לייעוץ מקצועי צרו קשר כעת

09-7440429

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאבים

הצטרף לניוזלטר

"ורטיגו בצל המלחמה"
אבחון וטיפול בסחרחורת על רקע חרדה (ולהיפך)

יום שישי | 29.12.23 | 08:30-13:30

יום עיון חדש וחד פעמי – פרונטלי, ב"זום" וגם מוקלט לצפיה חוזרת!

"לגלות טכניקות התערבות, לדון במקרי מבחן ולהעמיק הדיון לטיפול בסחרחורת על רקע חרדה ולהפחית חרדה שנובעת מסחרחורות"

5 שעות גדושות בלמידה מעמיקה, ביה"ס לפיזיותרפיה אסף הרופא

המרכז הישראלי לאבחון vHIT, טיפול בסחרחורת, ורטיגו, חוסר שיווי משקל וכאב

מי הם המטופלים המגיעים למרפאת טיפול בסחרחורת (ורטיגו) ושיווי משקל?

למרפאת המרכז מגיעים אנשים מכל הארץ ומאירופה בכל הגילאים , לצורך טיפול בסחרחורת (ורטיגו), חוסר שיווי משקל וכאבים. המטופלים הסובלים מסחרחורות שונות כגון: BPPV,  מנייר, וסטיבולר נאוריטיס, ורטיגו מסוגים שונים, סחרחורת מסוג דיזינס המלווה בחרדה, עם ובלי בחילות, חוסר שיווי משקל ונטייה לנפילה, כאבי ראש, כאב גב ומפרקים, כאבי כתף והגבלות תנועה או בעירה בגוף שעדיין לא נמצא לה מרפא. הפונים אלינו מגיעים משכבות גיל שונות ומסיבות שונות המובילות אותם לקבל את עזרתנו:

מערכת בי באלאנס הינה מוצר חדש מבית החברה הום באלאנס טריינינג בע"מ בבעלותו של ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה. המערכת מבוססת תוכנה וחומרה ייעודית, בתחום תעשיית הבריאות וה-wellness, שנבנתה ע"פ שיטת טיפול "צור באלאנס" שפותחה ע"י ד"ר עוז צור. מערכת בי-באלאנס הינה המערכת היחידה הקיימת בעולם, המאפשרת אבחון וטיפול מותאם אישית (מרחוק) בסחרחורת מסוג דיזינס ו/או חוסר שיווי משקל, המבוססת על אלגוריתם לומד ומשתנה בהתאם לבקרה הסובייקטיבית ואובייקטיבית.

האם קצב ההליכה חוזה את קצב ההזדקנות שלכם? ראיון עם ד"ר עוז צור בחמש עם רפי רשף

ראיון עם דר' עוז צור, מומחה לסחרחורות וחוסר שיווי משקל, על המחקר והקשר בין קצב ההליכה לקצב ההזדקנות שלכם.
במרכז צור באלאנס מטפלים בחוסר שיווי משקל לכל הגילאים תוך אבחון מקיף ומקצועי.

 

שמעתם על המחקר המקשר בין אורך חיים לעמידה על רגל אחת 10 שניות?

ראיון עם דר' עוז צור, מומחה לסחרחורות וחוסר שיווי משקל, על המחקר והקשר בין מערכות הגוף השונות לשיווי משקל. במרכז צור באלאנס מטפלים בחוסר שיווי משקל לכל הגילאים תוך אבחון מקיף ומקצועי.

 

איך לטפח ולשמור על שיווי משקל בגיל מבוגר?

ד"ר עוז צור מתארח בתוכנית של פאולה וליאון.
היכולת לשמור על שיווי המשקל של הגוף במהלך פעילות יומיומית חשובה בכל גיל. בגיל המבוגר, חשיבות רבה לשמירה על היציבות, שיפור הביטחון העצמי ובמניעת נפילות. הכירו את השיטות היעילות לשיפור שיווי המשקל ואת הסטארטאפ שנמצא בסבב גיוס למערכת "בי באלאנס" לאבחון ותרגול מותאם אישית מרחוק, כן גם מהבית שלכם.

המלצות לקוחות

אודות המרכז לאבחון מתקדם ומדוייק לסוג הסחרחורת, ורטיגו, טיפול בסחרחורת, בחוסר שיווי משקל וכאב

המרכז הישראלי מציע טיפול בסחרחורת, ורטיגו, בחוסר שיווי משקל וכאב הוקם ב- 1995 על ידי ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה בפיזיותרפיה וסטיבולרית.  

שיטת צור באלאנס למניעת נפילות ושיפור שיווי משקל פותחה על ידי ד"ר עוז צור.

קליניקה טיפול בסחרחורת

ערכת צור באלאנס לגנים

שיטת צור באלאנס לילדים הינה שיטה חדשנית שפותחה על ידי ד"ר עוז צור, פיזיותרפיסט. השיטה מבוססת על אימון, דרך משחקי שיווי משקל וקואורדינציה בקרב ילדים, כחלק מתהליך התפתחותי בתקופת הגיל הרך.
חברת צור באלאנס מזמינה את צוות הגן לרכוש ערכה הכוללת חמישה משטחים דינמיים וסטטיים ובנוסף חוברת עבודה אישית, משחקי שיווי משקל וקואורדינציה, המשלבים פעילות בין-מערכתית מגוונת, שתקדם את היציבות והביטחון של הילדים.

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת, ורטיגו, חוסר שיווי משקל וכאבים

ד"ר עוז צור, פיזיותרפיסט קלינאי מומחה, מורה, חוקר ומרצה בתחומי הבריאות. מפתח את "גישת צור באלאנס" לטיפול בסחרחורות, ורטיגו וכאבים, שיקום וסטיבולרי ומניעת נפילות ואת סולם צור באלאנס לניבוי הסיכון לנפילה

את לימודי ההתמחות החל בארה"ב אצל פרופ' סוזן הרדמן (מיאמי) בנושא Vestibular Rehabilitation והמשיך אצל פרופ' פיי הורק (פורטלנד) בנושא Postural Control. המשיך בהשתלמויות במרכזי שיווי משקל באירופה, בתחום סחרחורת צווארית Cervical Vertigo אצל דר' מיכאל קרלברג (שוודיה),  ובתחום כאבי הראש Headache אצל פרופ' אולוסון יס (דנמרק). במסגרת לימודי הדוקטורט שילב שנת מחקר בקנדה בשיתוף אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת מקגיל במונטריאול.

מרצה לפיזיותרפיסטים בתואר שני ומנחה סטודנטים במחקר מאוניברסיטת בן גוריון ומחיפה. כמו כן ד"ר עוז צור מעביר קורסים וימי עיון לפיזיותרפיסטים מוסמכים, בתחום אבחון וטיפול בסחרחורת (ורטיגו) וחוסר שיווי משקל.

בימים אלו מתבצעת טרנפורמציה דיגיטלית לשיטת ד"ר צור, ביחד עם צוות פיתוח בתמיכת הרשות לחדשנות, המדען הראשי. ד"ר עוז צור וצוות בי-באלאנס מצאו פתרון טכנולוגי חדשני, מתחום הטל-רפואה לשיפור שיווי משקל ומניעת נפילות בקרב האוכלוסייה המבוגרת.

גישת צור באלאנס

פותחה על ידי ד"ר עוז צור לאחר כ- 20  שנות ניסיון ולאחר טיפול באלפי חולים הסובלים מבעיות שיווי משקל פריפריות או מרכזיות, בעיות של אי יציבות וסחרחורת המלווה לעיתים בחרדה רבה ובכאבים מוקרנים ומוזרים.

הגישה כוללת תרגול מותאם אישית ממגוון רחב מאד של תרגילים הקשורים לפתולוגיות השונות. התרגול הנכון מלמד את המוח לעקוף את הבעיה לקראת שיפור שיווי משקל ומניעת הנפילה הבאה. התייחסות למקור הבעיה ולתהליכים שהובילו אותה להופיע, לכאב המתלווה ולקריאות הגוף, שלעיתים מבטאות את מה שלא יכול להאמר. בגישת צור באלאנס המטרה לאבחן נכון את מקור הבעיה, דבר העשוי לקצר את הדרך להרפא ממנה. לעיתים נזקקים אנו לעוד מטפלים מתחומים אחרים כדי להגיע לאבחנה המדוייקת ולעיתים כדי להגיע לטיפול המדוייק. 

הגישה מתאימה לילדים ומבוגרים בכל גיל, לכל מי שסובל מסחרחורת, ורטיגו, מנייר, חוסר שיווי משקל, בעיות בקואורדינציה, שיוט או בלבול בין המערכות המייצבות את הגוף, בין אם הבעיה נובעת מהמוח או מהגוף. גישת צור באלאנס, חשובה במיוחד עבור האוכלוסייה המבוגרת בה אחוז הנפילות נמצא בשכיחות גבוהה. כ– 50% מהאנשים המבוגרים חווים נפילה לפחות פעם בשנה וזו מהווה את הסיבה השכיחה ביותר לפנייה של אנשים מבוגרים לחדר מיון. ההשלכות של הנפילה בקרב האוכלוסייה המבוגרת רבות וקשות: חבלות יבשות, שברים, חרדה, סיבוכים רבים בעקבות הנפילה וכמובן עלויות כלכליות גבוהות.

שיטת צור באלאנס קשורה לאימון ותרגול ומאפשרת לכל אדם עם ליקוי בשיווי המשקל, לתרגל ולהשתפר. כאשר מדובר בבעיה פריפרית, מהאוזן הפנימית (וסטיבולרית) לאחר, BPPV, סחרחורת תנוחתית (ורטיגו), שאחריה נשארה תחושת אי יציבות, דיזינס או בעקבות בלבול בין המערכות הסנסוריות האחרות, מערכת הראייה והתחושה העמוקה בזמן קצר. אם הבעיה מרכזית, מהמוח בעקבות אירוע מוחי, מחלה של הצרבלום (המוח הקטן), פרקינסון או אחרת ובין אם היא נובעת לאחר ניתוח מוח תהליכי השיקום יהיו ארוכים יותר. זה לא אומר שלא יהיה שיפור, אבל צריך להבין שזה יקח יותר זמן ותהליכי ההחלמה שונים. 

ההטבה במצב באה לידי ביטוי לאחר זמן קצר של תרגול ע"פ שיטת צור באלאנס והיא באה לידי ביטוי ממצב בו האדם נמצא ברמת סיכון גבוהה לנפילה, למצב בו הוא נמצא ברמת בטחון גבוהה תוך שיפור איכות החיים, שיפור שיווי המשקל, הפחתת חרדה מהנפילה והפחתת תחושת הסחרחורת לרמת רגישות כזו שאיננה מטרידה ואיננה מעוררת בחילות. ניתן למנוע את הנפילה הבאה, לטעת ביטחון ולהפחית את החרדה וכל זה בתרגול מותאם אישית והתמדה. 

שיטת צור באלאנס לשיפור שיווי משקל ומניעת נפילות

סוגי הבדיקות

במרכז נערכות מגוון בדיקות שעל פיהן אנו יכולים לאבחן בצורה נכונה את מקור הבעיה לסוגי הסחרחורות השונות או למצבי אי היציבות השונים. האבחון הינו בעל חשיבות רבה במטרה לפתור את הבעיה. לאחר ניתוח הבדיקות, מתבצעת התאמת סוג הטיפול הדרוש כדי למגר את הסחרחורת, ורטיגו או לשפר את חוסר היציבות בצורה היעילה ביותר, מהירה והכי פחות מעוררת סימפטומים וכל זה בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת.

בדיקת מעבדה

כאשר מזכירים בדיקות מעבדה, כאן, הכוונה, לבדיקות בעזרת מכשור מתקדם בטכנולוגיות חדשות. אין הכוונה לבדיקות דם או בדיקות חודרניות אחרות. חשוב לציין שבדיקות אלו עלותן נפרדת מהאבחון המקצועי הראשוני ומהטיפולים עצמם. תפקידם לדייק את הבעייה ולאפשר לנו לחזור אליהן ולבצען שוב ולראות שאכן היה שיפור ברמה העצבית. בדיקות אלו מוכרות אפילו לבתי המשפט כשרוצים הוכחה שקיימת בעייה עצבית. לאחר חבלה, פציעה או תאונת דרכים, המטופלים עלולים לחוות תחושות מוזרות של כאבים לאוזן, דקירות לראש, אטימות ומלאות באזור הרקות, לעיתים הם מתארים משהו תקוע או מפריע באיזור הגרון וכל זה למרות שהרופא בדק מכל הכוונים והכל תקין. הרבה פעמים יש קשר בין הליקוי באוזן הפנימית לתחושות הללו בגוף ולעיתים אנו מזהים שיש מקום לבדיקות נוספות אליהן אנו מפנים את המטופלים.

בדיקת video head impulse test-vHIT

בבדיקה זו המטופל יושב, משקפיים מיוחדים המצויידים במצלמה זעירה ובחייישן ג'יירו (מזהה תאוצת תנועת הראש) מונחים על המטופל כמשקפיים לכל דבר. בבדיקה הבודק מסובב את ראש המטופל, בתנועה קטנה ביותר כדי לייצר תנועת עיניים בלתי רצונית הנמדדת בעת תנועת הראש. היחס בין תנועת הראש לתנועת העיניים נקרא gain, היחס הזה צריך להיות קרוב ל-1 במקרים בהם לא נמצא נזק בפעילות העצב הוסטיבולרי. בדיקה שאיננה תקינה תציג בפנינו gain נמוך ולרוב תנועות תיקון של העיניים הבאות לאחר כ- 150-300ms מייד אחרי תנועה זו, שלא ניתן לראותה ללא המכשור הטכנולוגי המתקדם. ליקוי בבדיקה זו מוכיח שיש בעיה ברמה העצבית למטופל. לעיתים אנחנו הראשונים להראות למטופל שהבעיה שלו אכן נובעת מבעיה באוזן הפנימית, למרות שעד היום ראו אותו לא מעט רופאים אך לא יכלו להצביע על מקור הבעיה. 

בדיקת  functional head impulse test -fHIT

בבדיקה זו המטופל יושב מול מסך, על ראשו חיישן תאוצה. בתחילה עליו לזהות את כוון האות C. האות יכולה להיות פתוחה לימין כפי שהיא באמת אבל היא יכולה להיות מונחת בצורה ההפוכה שלה ואז היא פתוחה לכוון שמאל. כמו כן האות יכולה להיות מסובבת לשני הכוונים האחרים מעלה מטה ואפילו לארבעה כווניי האלכסונים. בדיקת חדות הראייה הינה הבדיקה המקדימה ואחריה המטפל מזיז את ראש המטופל בתנועה קטנה וטווח קצר, ובאותו הזמן על המטופל לנסות לזהות את כוון האות C. לאחר אבחון מספר הניחושים הנכונים (ההצלחות) לכל צד, נקבע היחס בין שני הצדדים. בעזרת בדיקה זו ניתן לחדד למטופל את מהירויות התנועה עליו להשתפר כדי שהריפוי יהיה טוב ומהיר יותר. תרגול בעזרת מערכת זו נכלל כתרגול ביו-פדבק לרפלקס שיווי המשקל בין העין לאוזן. תרגול זה הינו חדשני בעולם הפיזיותרפיה הוסטיבולרית. ובהחלט מערכת ביו-פדבק יעילה ביותר לשיפור ברמה העצבית וברמה הסובייקטיבית, כלומר הסימפטומים מהם סובל המטופל חודשים רבים פוחתים בהדרגה.

בדיקת  posturography with modified zur balance scale-pmZBS

בדיקת יציבה והחזרי היציבה הינם מרכיב חשוב בהבנת היכולת של המטופלים. בבדיקה זו המטופל עומד בכמה פוזיציות שונות על משטח הקורא 100 מדידות בשנייה בעת העמידה. לכולנו תנודות קלות בעת העמידה, אך התבנית של התנודות שונה ומייצגת באופן אחר כל סוג של סחרחורת. לכן אבחון היציבה יכול ללמד אותנו על סוג הבעיה של המטופלים ולכן גם על דרך הטיפול המהירה ומדוייקת יותר לריפוי.

מניעת ורטיגו וכאבים

במישור המניעה אנו מאמינים בבדיקות מוקדמות ובטיפולים המונעים את ההתקף הבא. לפני שקורית נפילה או שבר צוואר הירך, לפני שכאבי גב מחמירים והדלקת בסחוס או בעמוד שדרה כבר רבה, רגע לפני שכאב ראש מתחיל או אפילו למנוע את התקפי הסחרחורת,ורטיגו הבאים ללא התראה. יש לבצע כמה תרגילים ולחיצות בנקודות מסוימות וזה עובד. 

מניעת ורטיגו

הדרכה

בנושא ההדרכה פעילות המרכז מתבצעת במסגרת לימוד והדרכה של אנשי מקצוע, רופאים, פיזיותרפיסטים, אחיות, מורים לחינוך גופני וגננות. 

קורס בנושא פיזיותרפיה וסטיבולרית- כיצד מאבחנים ומטפלים בסחרחורת, ורטיגו ועוד, באוני בן גוריון, שבנגב. 

מרצה אורח בבית הספר הבינלאומי לטיפול בסחרחורת ובמטרה להפיץ את התחום בקרב מטפלים, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק, בשיתוף רופאים מומחים וחוקרים מאירופה.

הדרכה בנושא שיווי משקל וסחרחורת

מאמרים אחרונים

שוואנומה וסטיבולרית וסחרחורת

שוואנומה וסטיבולרית וסחרחורת מה זה שוואנומה וסטיבולרית? שוואנומה וסטיבולרית, הידועה גם כשוואנומה אקוסטית, היא גידול שפיר המתפתח לרוב על העצב הווסטיבולרי, הקשור קשר הדוק לעצב

קרא עוד »

מחקר

בנושא המחקר אנו מובילים מחקר בתחום טיפול בסחרחורת, ורטיגו, דיזינס, מתייחסים לנושא החרדה והבחילות המלוות לתופעה וחוסר שיווי המשקל באוכלוסיות שונות. 

הנחיית סטודנטים לעבודות סמינריון, עבודות מסטר ודוקטורט בתחומי העניין הללו.

שיתופי פעולה מחקריים עם קולגות מאירופה

מחקר שיווי משקל

פיתוח

אנו עוסקים בפיתוח חדשני בתחום הרפואה מרחוק, למניעת נפילות בקרב האוכלוסייה המבוגרת באמצעים טכנולוגים חדשניים, מערכת בי-באלאנס.

תרגול בעזרת האפליקציה בי-באלאנס תאפשר לכל אדם באשר הוא לשפר את מערכת שיווי המשקל וליהנות מאורח חיים פעיל ואיכות חיים גבוהה. 

שתף באמצעות:

דילוג לתוכן