topBanner2

לייעוץ מקצועי

לייעוץ מקצועי צור קשר כעת

09-7440429
052-3524311

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
רוב שעות היום אני יושבת מול מסך ומקלידה, קוראת נתונים ומנתחת טבלאות. הצוואר "הורג" אותי. איך אוכל להקל על עצמי?

הבעיה שאת מציגה מטרידה אנשים רבים, שהרי כולנו שינינו את הרגלי הישיבה שלנו עם כניסת המחשבים לעולמנו. חשוב לתת את הדעת על תחושות הגוף שלנו במהלך יום העבודה ולא להיזכר בו רק בסוף היום, שאז עלול להיות קצת מאוחר מדי. רצוי לשבת כאשר שתי הרגליים נתמכות במשטח הרצפה או בדרגש נמוך. גובה הכיסא צריך להיות מותאם לגובה השולחן, כך שהזווית בין הזרוע לאמה תהיה כ-100 מעלות. גובה המסך המומלץ מזווית העיניים ומטה עד 30 מעלות, הסנטר משוך לכיוון החזה והראש כאילו מושך אותנו מעלה בחוט; כל זה צריך להיעשות ברכות, ללא מאמץ, וגם הכתפיים נפתחות לאחור, כאילו השכמות רוצות להיפגש, גם זה ללא מאמץ.
אמצו במהלך יום העבודה עשר הפסקות של 20 שניות הכוללות תרגול קצר. דוגמה: סיבוב הראש מימין לשמאל, התכרבלות פנימה של הראש ועמוד השדרה ופתיחה להתמתחות הכוללת מתיחת הידיים למעלה ולצדדים. עשו זאת וסוף היום שלכם יהיה שונה – וטוב יותר – מיום אתמול!

כשאני מתיישב במכונית אני חש מיד כאב גב. איזה טיפ יכול לעזור לי?

ברוב המכוניות הנהג יושב נמוך, כך שהזווית בין הירך לגו קטנה מ-90 מעלות. זו הבעיה הראשונה שצריך לטפל בה – בהגבהת המושב או בדחיקת המשענת לאחור, ולעתים בשתי הפעולות גם יחד. המטרה – ליצור בין הגו לירך זווית של כ-100 מעלות. טיפ אחר נוגע לתמיכה במותנית: תמיכה קלה ולא מוגזמת של קשת בגב התחתון עשויה להפחית לחץ אצל רוב האנשים, אולם ל-30% מהם קשת זו לא תהיה נעימה כבר מהרגע הראשון, ואלה יוכלו לזהות בקלות שטיפ זה אינו מיועד להם.בנסיעות ארוכות אמצו לכם עצירות להתרעננות. צאו מהרכב במקום מותר, עדיף במרחב שאפשר ללכת בו מעט, לקפוץ על חבל או להתמסר בכדור. חמש דקות כאלו יעשו את הנסיעה שלכם לנעימה ומרעננת.

אני אוהב את העבודה אבל הכיסא לא נוח לי. מה לעשות?

גוף האדם אינו בנוי לישיבה ממושכת. גם אם הכיסא יהיה מעולה, עדיין יהיה עלינו לקום כמה פעמים ולשחרר את הלחץ שנוצר בישיבה ממושכת. לפני רכישת כיסא רצוי לשים לב לכמה פרטים:

• הפרדה בין המושב למשענת הכיסא מאפשרת לכוון את הזווית הנוצרת בין הירך לגו.

• ציפוי הכיסא בכותנה, בעור, בחומר דמוי עור וכדומה ימנע החלקה.

• ידיות מתפרקות עדיפות: לעתים אין אפשרות להתקרב אל שולחן העבודה בגלל ידיות המגבילות את התנועה.

• חשוב שעומק המושב יהיה קצר מירכו של היושב עליו.

כיסא עבודה רצוי שיהיה מותאם לאדם היושב עליו

לעתים אפשר ביום עבודה אחד להחליף כיסאות, כלומר להשתמש בכיסא נוסף, שונה מהכיסא הרגיל, לדוגמה – כדור גומי גדול שהישיבה עליו מחייבת את הגו לפעילות דינמית ואינה מאפשרת לו להתעקם, או כיסא ברכיים המכריח את הגו להזדקף ולהפעיל את השרירים המייצבים את עמוד השדרה. אמצו כיסא שאתם מרגישים בו נוח. אם מרגע שהתיישבתם אינכם חושבים עליו, סימן שהוא אכן הכיסא הנכון. כשנוח לנו ואיננו חשים כאב, איננו חושבים על עמוד השדרה. אך לא לשכוח לקום כל שעה אפילו לתנועה אחת של מתיחת הגוו לאחור ונשימה עמוקה.

מדוע כאבי גב נחשבים לאחת המגפות של המאה ה-21?

אם תביטו ימינה ושמאלה תוכלו להבחין בחברכם היושב ישיבה לא נכונה. האחד יושב בשיכול רגליים, השני עם רגל כפופה מתחת לעכוז, השלישי בחצי שכיבה-ישיבה ועוד... אין פלא שהכול מתלוננים על אי נוחות, על כאבי גב ועל כאבים בעמוד שדרה. פיזיותרפיה היא כותרת רחבה המכילה בתוכה כל מה שצריך כדי שכל אלה לא יטרידו אותנו. ארגונומיה היא תחום בתוך עולם הפיזיותרפיה המבקש להתאים את האדם לתפקיד או אף למכונה העומדת מולו. כדי למנוע כאבי גב יש להקפיד על ישיבה המאפשרת לחלק את הלחצים על פני אזור התמיכה. כלל חשוב שראוי לזכור: גוף האדם אינו בנוי לישיבה ממושכת, ולכן, כדי להפחית את הנזקים המצטברים במהלך שעות העבודה או הלימודים.

אמצו קימה מהמושב בכל שעה ותרוויחו בריאות.

לפי הצילומים יש לי פריצת דיסק. מה לעשות?

אילו כל האנשים ההולכים כעת ברחוב הראשי היו נשלחים לצילום CT של עמוד שדרה, סביר מאוד שאצל רובם היינו מוצאים סימני בלט או פריצת דיסק בגב התחתון. עם זאת, מעטים מהם היו סובלים מכאבי גב בגלל אותה פריצת דיסק. צילומי הדמיה הם רק אחד מכלי העזר המרחיבים את יכולתו של המומחה לאבחן את הבעיה שאתם סובלים ממנה. אפשר שהצילומים אינם מציגים את הבעיה הממשית ועליך להיבדק אצל פיזיותרפיסט שהוא מומחה לטיפול בבעיות עמוד שדרה.

אמצו טיפול אצל פיזיותרפיסט מומחה פעם בחודש – למניעת כאבי גב בעתיד ותרוויחו בריאות.

מה הדרך הנכונה לקום מהמיטה אחרי מנוחה?

בעת מנוחה שרירי הגוף עוברים למצב של הרפיה. נוזלי התא מתחילים להצטבר ברקמות עקב חוסר התנועה של השרירים. קודם לכן הם יצרו פעילות כיווץ טובה אשר זירזה את החזר הדם הוורידי. בבוקר עלולה להיווצר נוקשות במפרקים בין החוליות בשל נפיחות בתוך המעטפת שלהם. נוקשות בוקר עלולה להיות סימן למחלת מפרקים, אך היא יכולה להיות גם ביטוי לאי התאמה של מזרון.

אמצו לכם רגע קט של תשומת לב לפני הקימה מהמיטה: בשכיבה על הגב כופפו את הברכיים כך שכפות הרגליים עומדות. הטו את הברכיים מעט לימין ומעט לשמאל ארבע פעמים, ובסיום התכרבלו לצד אחד וקומו לתוך יום חדש וטוב.

Share