שיטת צור באלאנס

סובלים מחוסר שיווי משקל וסחרחורת?
עזרו לעצמכם עכשיו!
צרו קשר בטלפון 052-3524311
או דרך הווטסאפ

לייעוץ מקצועי צרו קשר כעת

09-7440429

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאבים

הצטרף לניוזלטר

צור באלאנס לשיפור שיווי משקל בכל גיל

צור באלאנס היא שיטה שפיתח ד"ר עוז צור, לאחר עשר שנות ניסיון, ניסיון של טיפול באלפי חולים הסובלים מבעיות פריפריות או מרכזיות של חוסר יציבות, נפילות וסחרחורת. בעזרת תרגול נכון לפי השיטה לומד המוח לעקוף את הליקוי בתגובות שיווי המשקל ולפתח מערכת חלופית המסוגלת לייצר תגובות שיווי משקל יעילות יותר ומדויקות, והמטרה – למנוע את הנפילה הבאה.

השיטה מתאימה לכל מי שסובל מחוסר שיווי משקל, בכל גיל, אך חשיבותה גדולה במיוחד עבור האוכלוסייה המבוגרת, ששיעור הנפילות בה גבוה. במדינות המערביות כ-30% מהזקנים נופלים לפחות פעם בשנה, וזו הסיבה השכיחה ביותר לפנייה של זקנים לחדר מיון. התוצאות של נפילה רבות וקשות, כגון חבלות יבשות, שברים, חרדה, סיבוכים רבים בעקבות הנפילה וכמובן – עלויות כלכליות גבוהות לפרט, למשפחה ולמערכת הבריאות העוטפת אותו. 

מערכת שיווי המשקל בגוף קשורה לשלוש מערכות סנסוריות המספקות מידע לאדם אודות התמצאותו במרחב. שלושת המערכות הן: 1. מערכת הראייה המספקת מידע דרך עצמים חיצוניים המאפשרים לנו לראות את קו האופק ההוריזונטלי ואת הקו הורטיקלי. המידע הזה עלול להיות חסר כאשר אנחנו עומדים על גג בניין גבוה מעל הבתים ומה שאנחנו רואים הוא שמיים ועננים. במקרה כזה קווי הייחוס ההוריזונטליים והורטיקליים חסרים. 2. מערכת סומטוסנסורית המספקת מידע דרך החיישנים הנמצאים בגידי השרירים ("גולג'י טנטון") וחיישנים הנמצאים במפרקים ("ברו רצפטורים"). חיישנים אלו רגישים לכוחות התארכות והתקצרות של רקמות ושל דחיסה והרחקה של מפרקים. מערכת זו עלולה להפגע במחלות שונות הקשורות להולכה עצבית, נוירולוגיות, סכרת או סתם להיות מוטעית כאשר יש מתח צווארי, אסימטרייה במפרקי הלסת ובאגן ועוד. 3. מערכת וסטיבולרית המספקת מידע בעזרת חיישני האוזן הפנימית הרגישים לתאוצה ותאוטה שלתנועות הראש. בתוך האוזן הפנימית ישנו נוזל הנע בתוך שלוש התעלות החצי קשתיות הנמצאות בזויות של 90 מעלות אחת לשנייה. בקצה כל תעלה יש התעבות ובתוך ההתעבות נמצאות שערות שיווי המשקל הן קצה העצב הוסטיבולרי עצב 8 מתוך 12 העצבים הקרניאליים היוצאים מהמוח ומגיעים לגוף. אדם החש אי יציבות, סחרחורת סיבובית, שיוט או ריחוף עלול להרגיש תופעות אלו בשל חוסר תיאום בין שלושת המערכות הללו. יחד עם זאת תמיד יש לשלול שאין בעיה מרכזית מהמוח הגורמת לתופעות אלו.

שיטת צור באלאנס מטרתה להחזיר את האדם לאיזון. הדרך לביצוע מטרה זו הינה לתרגל בצורה מדוייקת ותפורה באופן אישי עבור כל אדם ע"פ הליקוי המשמעותי שנמצא במקרה הפרטי שלו, שלושת המערכות המוזכרות מעלה חייבות לעבוד באופן מסונכרן, כדי שלא תהיה לנו תחושת סחרחורת או אי יציבות. 

דרכי הטיפול ע"פ שיטת צור באלאנס ניתן לעבוד באופן אישי עם כל מטופל והליקוי האישי שלו שנבחן באופן יסודי לפני תחילת סדרת הטיפולים. בד"כ סדרת טיפולים אישית אורכת 12 מפגשים שבועיים הנמשכים על פני כ-3 חודשים. בתהליך התרגול המטופל עובר סדרת אימונים לסנכרון המערכות הסנסוריות דרך תנועות עיניים שונות, עמידות במנחים שונים. ישנם אביזרים ייעודיים עליהם מבוססת השיטה וכל זאת המטרה לחזק את שרירי היציבה, לשפר את תגובות ההגנה של הגוף, לזרז את התגובות הטבעיות שהשתבשו ועוד. 

צור באלאנס קבוצתי לשיפור שיווי משקל ומניעת נפילות תוך שיפור איכות החיים

אפשר למנוע את הנפילה הבאה, אפשר להגביר את הביטחון ולהפחית את החרדה, וכל זה בעזרת תרגול נכון והתמדה. ואלה מטרות הפעילות בקבוצות צור באלאנס: ברמה הפיזית – שיפור תגובות של שיווי משקל, שיפור מהירות התגובה, חיזוק שרירי היציבה, שיפור רמת הקואורדינציה, הגדלת טווחי התנועה ושיפור סבולת לב-ריאה; ברמה המנטלית – הגברת המודעות לנפילה ולהשלכותיה, הכרה של יכולת התנועה האישית במרחב ושיפור הריכוז והזיכרון; ברמה החברתית – שיפור איכות החיים ותמיכה קבוצתית; ברמה הרגשית – חיזוק הביטחון העצמי, שיפור איכות החיים והפחתת חרדה. קבוצות צור באלאנס מתקיימות לסירוגין מזה 15 שנה בערים שונות באזור השרון. הקבוצה כוללת כ-12 אנשים בני 65 שנה ומעלה. משך הפעילות הקבוצתית הינה 45 דקות. התרגול הינו בעמידה לצד הכסאות. התרגול הקבוצתי כולל תרגול כללי לכולם ואישי לכל אחד ע"פ רמת היכולת שלו. בכל קבוצה ישנה אוכלוסייה הכי הומוגנית, שניתן מבחינת רמת הסיכון לנפילה. כל משתתף עובר בדיקות מקדימות המאפשרות לצוות מדריכי צור באלאנס לקבוע האם המשתתף מתאים וטיפול קבוצתי. קבוצות יחודיות בדיור מוגן.

שיטת צור באלאנס

שיטת צור באלאנס בקבוצה

  • המטרה: הפחתת תחושות של סחרחורת ושל חוסר יציבות.
  • השיטה מספקת מענה וטיפול מותאם לכל משתתף בקבוצה.
  • המפגשים מתקיימים במסגרת סדנה שנתית פעם בשבוע.
  • השיטה משלבת תרגול עצמי נוסף על התרגול הקבוצתי.

למי מיועדת שיטת צור באלאנס בקבוצה?

  • למבוגרים הסובלים מחוסר שיווי משקל
  • למבוגרים שנפלו, נחבלו או שברו את עצם צוואר הירך או מפרקים אחרים
  • לילדים הסובלים מליקוי בתפיסת המרחב בשילוב עם קואורדינציה לקויה
  • למבוגרים או לילדים בעלי צרכים מיוחדים

שיטת צור באלאנס ליחידים

  • המטרה: הפחתת תחושה של סחרחורת ושל חוסר שיווי המשקל והפחתה של תחושת הכאב המקרין אל מקומות שונים בגוף – בתרגול אישי בבית, פעמיים ביום, בעזרת תרגילים מותאמים אישית.
  • התרגול האישי נעשה לאחר מפגשים חוזרים עם מטפל מוסמך.

למי מיועדת שיטת צור באלאנס ליחידים?

  • לכל מי שמעוניין בטיפול אישי או שאינו יכול להשתתף בעבודה קבוצתית
  • לאנשים המתקשים להגיע ממקום מגוריהם לטיפול קבוצתי בתדירות הרצויה

שתף באמצעות:

דילוג לתוכן