חשיבות תרגול צור באלאנס לילדים

סובלים מחוסר שיווי משקל וסחרחורת?
עזרו לעצמכם עכשיו!
צרו קשר בטלפון 052-3524311
או דרך הווטסאפ

לייעוץ מקצועי צרו קשר כעת

09-7440429

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאבים

הצטרף לניוזלטר

מדוע חשוב לילדים לתרגל "צור באלאנס לילדים" ?

המערכת הוסטיבולרית מתפתחת במהלך החיים מתקופת העוברות ומסיימת את התפתחותה הפיזיולוגית בסביבות גיל 9-12 שנה. מרגע שהתינוק מתיישב, זוחל ונעמד, כאשר הוא נזקק ליציבות כנגד כוח הכובד, המערכת הוסטיבולרית משתפרת עבורו בהתאם לדרישה. המערכת מאפשרת לנוע בחופשיות ובבטחון במרחב, תוך כניסה למנחים שונים ויציאה לתבניות תנועה שונות. במקביל וכחלק מהיציבות מתפתחת אצל הילד מערכת הגנתית המורכבת מתגובות הגנה המשרתות את הילד לשמירה על גופו מפני חבלה בעת נפילה כגון: הושטת הידיים להגנה או תנועות אגן וירך בנסיון למנוע את הנפילה.

תרגול לפי שיטת צור באלאנס לילדים מבוססת על ההבנה, שפעילות מערכת שיווי המשקל ניזונה משילוב בין איזורים שונים במוח כגון: המוח הקטן, גזע המוח, היפוקמפוס ומערכות סנסוריות כמו מערכת הראייה, התחושה העמוקה והמערכת הוסטיבולרית שבאוזן הפנימית. מערכת שיווי המשקל ממשיכה להתפתח בהתאם למאפייני הפעילות התנועתית אליה נחשף האדם במהלך חייו. בתנאים שאינם מאפשרים תנועה מספקת מערכת שיווי המשקל אינה נדרשת לפעילות היא עלולה להחלש או להתעכב בהתפתחותה. ילדים רבים מוצאים עצמם נמנעים מתנועה ולא ברור להורים מדוע? כאשר זה חמור פונים לבעלי המקצועות הטיפוליים כדי לנסות להבין מה קורה עם הילד שהוא לא מתגלש על המגלשה כמו כולם, ושהוא לא אוהב את הנדנדה. לעיתים מוצאים אותו בוכה לצד הגננת בעת שהילדים בגן רצים ומשתובבים סביבו. 

נמצא במחקרים, שבמקרים רבים הבעיה קשורה לעיכוב בהתפתחות של המערכת הוסטיבולרית. תרגול לפי שיטת צור באלאנס לילדים מסתמכת על המערכת הוסטיבולרית הנמצאת באוזן הפנימית ובה שלוש תעלות חצי קשתיות המלאות בנוזל הנע בעת תנועת הראש. תנועות הראש המניעות את הנוזל מאפשרות לשערות שיווי המשקל הנמצאות באיזור קצה התעלה, אשר באוזן הפנימית, לחוש תנועה ולשדר אותה אל המוח. התהליך הזה קורה בכל רגע שתנועת ראש קוראת במרחב וזו, מניבה באלפיות שנייה, תגובות עיניים הנעות לצד הנגדי כדי שהמציאות תשאר יציבה על הרטינה ונוכל לראות בברור ובאופן חד ויציב את המציאות מולינו. ילד שהמערכת הוסטיבולרית שלו לא הגיעה לבשלות מספיקה, התהליכים הללו קורים לאט יותר בעת תנועת הראש שלו או בעת התנועה על הנדנדה, המגלשה ועלול להיווצר בלבול סנסורי בין מה שהעיניים משדרות לו ברגע מסויים למה שהאוזן הפנימית (מערכת וסטיבולרית) משדרת. המוח המקבל את המידע מן המערכות הללו באיחור מה אחת מהשנייה יחוש חוסר תיאום ולבלבול הזה אנחנו קוראים בלבול סנסורי. בלבול זה עלול להעלות את רמת החרדה והחשש מתנועה. החשש מתנועה שמא אפול ולא אוכל לשמור את היציבות כמו האחרים לידי, לא במהירות ולא בקצב. חשש זה עלול להוביל להימנעות מתנועה, בהישארות צמוד לסינר הגננת בעת שכל הילדים רצים בהפסקה על המתקנים השונים ומפתחים עוד ועוד את המערכת הוסטיבולרית והקשרים הנוירונליים שלה עם אזורים אחרים במוח. שיטת צור באלאנס לילדים מאפשרת לכל הילדים בגן לעבור תרגול תחושתי יציבתי המאתגר את המערכת הוסטיבולרית תוך כדי משחק חוויה חיובית וכיף.

שתף באמצעות:

דילוג לתוכן