כאבי ראש או כאבי גב

סובלים מחוסר שיווי משקל וסחרחורת?
עזרו לעצמכם עכשיו!
צרו קשר בטלפון 052-3524311
או דרך הווטסאפ

לייעוץ מקצועי צרו קשר כעת

09-7440429

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת

ד"ר עוז צור פיזיותרפיסט מומחה באבחון וטיפול בבעיות סחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאבים

הצטרף לניוזלטר

כאבי ראש וכאבי גב האם גם זה קשור לסחרחורת?

מיגרנה או ורטיגו? כאבי ראש או דיזינס? מרגיש כמו שרירים תפוסים כאילו רצת מרתון מדוע?

לעיתים לא ברור מה הביצה ומה התרנגולת? לעיתים מתחילים עם אבחנה אחת והשנייה מופיעה מייד אחרי שהראשונה חלפה. מה לעשות ואיך יוצאים מהבעיה? ד"ר צור מנהל המרכז הישראלי לטיפול בסחרחורת, שיווי משקל וכאב, אשר ברעננה, טוען שלא אבדה התקווה ויש מה לעשות, בכל סוג של סחרחורת, כאבי ראש או כאבי גב הנוסחא היא שונה.

המיגרנה מתאפיינת בהתקפים של כאבי ראש עפ"ר חד צדדיים, ע"פ רוב הכאב מפמפם ועלול להחמיר בתנועות ראש מהירות, בהתרגשות ובמאמץ. ב-30% מהמקרים עלולה להופיעה גם תופעת סחרחורת. 

סחרחורת או כאב ראש? ישנם אנשים המדווחים על ורטיגו, חוסר שיווי משקל, החמרה בעת נסיעה ברכב ו/או הפרעות נוירולוגיות אחרות. ליקוי וסטיבולרי היכול לבוא לידי ביטוי בורטיגו, חוסר שיווי משקל או דיזינס, שכיחותו נאמדת על 34% באוכלוסיית ארה"ב בגיל 40. בכל עשור עולה השכיחות עד כדי כך שבגיל 90 שנה כ-84% מהאוכלוסיה סובלים מהפחתה בתגובות וסטיבולריות. תופעה זו עלולה לגרום לחלק גדול מהנפילות בעקבות אי יציבות ו/או סחרחורות. 

אנשים מדווחים על כאב ראש פועם, חד צדדי, מתגבר בפעילות גופנית, עלול להיות מלווה בבחילה והקאה, רגישות רבה לאור (פוטופוביה) ורגישות רבה לרעש (פונופוביה) ולכן האנשים הללו מעדיפים לשכב בחדר שקט וחשוך, לרוב ישנה הטבה אחרי שינה. לאנשים אלו בדרך כלל היסטוריה משפחתית. אנשים אחרים מדווחים על תחושת עקצוצים בפנים, ירידה בשמיעה ובחוש הריח, שינויים בשדה הראייה ולעיתים אף קושי בבחירת המילים הנכונות. אירועים אלו יכולים להיות מבלבלים עם אירוע מוחי קל ולכן אני מפנה מייד לנוירולוג מומחה. כאבי ראש הם לא רק מגרנה, יכול להיות כאב ראש על רקע בעיה צווארית בחוליות העליונות של הצוואר C1-C3 וכן חוליות בית החזה והשכמה. לאחר תנועה עדינה לחוליות אלו תוך התייחסות למפרק הלסת נוצרת הרפייה כבר בטיפול הראשון אך זה לא ממש מרפא את כל הבעיה, אבל בהחלט מראה למטופל שהכוון נכון וצריך כעת להתמיד ולאזן את הרקמות, השרירים, הפציות והמפרקים. רקמות הרכות של הגוף שלנו, הקשורות לשרירים ופציות אוגרות בתוכן מתחים רבים. רבים הם הסובלים מכאבי ראש או מיגרנות המשלבות את הרקמות הרכות הללו.

כיצד נדע מתי להתחיל להתערב בטיפול ואיך נדע מה מחמיר לכל אחד את הכאב ראש שלו?

מה שמוביל אותנו במרכז הישראלי לטיפול בסחרחורת, חוסר שיווי משקל וכאב הוא: מהירות התגובה – נרצה להתערב באבחון ובטיפול מרגע שהחלה הבעיה, היות וברגעים הראשונים אנחנו יכולים להשפיע מהר יותר להפחתת העוצמה של הכאב (כאב גב או כאב ראש) והתלקחות הבעיה. תגובה מהירה עשוייה לדרוש, פחות משאבים מאשר המטופל יגיע, אחרי חודשיים של המתנה. 

אם משהו מתלונן שאחרי ריצה מתחילים לו כאבי גב, התערבות מיידית עשויה למנוע נזק מצטבר ונרכש. עיכוב של שבועיים עלול להחמיר את בעייתו והוא יגיע עם כאב גב והקרנה לרגל ועוד סימפטומים שונים ומבלבלים. אפשר לחסוך כאבים וסבל מיותר בתגובה מהירה ומדוייקת, טיפול בכאב גב מיידי. בשלב הכרוני של כאב גב, כאב ראש, שהוא ארוך יותר מהשלב האקוטי, מטרתינו להביא את המטופל לאיזון טוב יותר ברמת הרקמות הרכות והמפרקים. הדבקויות של הפציה לשריר, עלולה לגרום לכאבים מוקרנים לראש, לכתף, לאוזן ולאיזורים רחוקים יותר ע"פ הלחץ המופעל, ועל פי העצבים השונים המעורבים בבעיה. 

במקרים מסויימים יש לחשוב עם המטופל, האם טיפול רגשי יכול לעזור לו? כי הכאב עבר כל גבול אפשרי והנפש כבר לא יכולה להתמודד עם המצב לבד וחייבים משהו מקצועי לעזרה! פסיכולוג או פסיכותרפיסטית וכמובן לחזור לרופא המאבחן ולתרופות במקרים בהם חייבים ליטול תרופה, לבד או ביחד עם פיזיותרפיה מנואלית, דיקור מערבי, הרפייה ועוד.

לכל אדם מתאים טיפול אחר, ככל שלמטפל ארגז כלים מגוון יותר, כך יוכל לדייק יותר

האם יש לפיזיותרפיה תשובה לכאבי גב וצוואר, כאב ראש ומיגרנה?

תחום הפיזיותרפיה הינו תחום רחב ביותר, ארגז הכלים של הפיזיותרפיסטים הינו עשיר ומגוון. מה שחשוב לדעת שבנוסף לארגז הכלים העשיר, צריך ניסיון. חשוב לראות 200 מקרים לפחות מאותו סוג, כדי שהאדם יהיה מנוסה. מטופלים מדווחים שלאחר הטיפול נוצרה ירידה משמעותית בלחץ ובעומס, כאילו משקל של "טונה" ירד להם מהראש, כמו קסדה שהורדה מהראש, העומס על הכתפיים וההקרנה לאחורי הראש נעלמו. הגב משוחרר, התנועה בכלל, הקימה והמעברים מפוזיציה אחת לשנייה אחרי הטיפול איננה דומה לזו שהיתה לפני שנכנסתי לחדר. כל המילים השמחות הללו קורות אחרי הטיפול שכולל: שחרור רקמות רכות, תנועתיות למפרקים נוקשים, הורדת כאב בעזרת תנועה עדינה, המפעילה את סיבי התחושה שאינם גורמים לכאב אלא שחרור אנדורפינים ואנקפלינים, שהם חומרים טבעיים בגוף האדם המופרשים בעת פעילות גופנית, שמחה, צחוק, טיפול המשחרר את הרקמות התפוסות או תוך כדי שילוב של לחיצות בעמוד השדרה הגבי או הצווארי, דיקור מערבי ושחרור הפציות או במילה אחרת פיזיותרפיה. כל אלו יוצרים תיאום בין מערכות הגוף והנפש ואשר ביחד מצליחים להחזיר את האדם לאיזון המבוקש.

 

שתף באמצעות:

דילוג לתוכן